- פעם ראשונה אצלנו?
אחת השאלות שחוזרות על עצמן שוב ושוב זה אם יש לי מתכון מנצח לקציצות
כאלה שיוצאות רכות, אווריריות, לא דחוסות וסופר טעימות ובעיקר כאלה שילדים אוכלים.
אז כן. יש לי.
אבל רגע לפני הקציצות, יש לי שני טיפים מנצחים שיבטיחו שהקציצות יהיו באמת ממש רכות:
1. הדרך לקציצות אווריריות עוברת דרך: שומן. לפחות 15% שומן בבשר. כלומר על 1 קילו בשר – תוספת של 150 גר’ שומן. בטטה/תפוח אדמה מגורדים דק. ושלוק של מי סודה קרים מאד. גם ביצה יכולה להוסיף אווריריות.
2. בקציצות לא חייבים ביצים ובטח שלא חייבים קמחים מדביקים /פירורי לחם. לישה טובה של בשר שומני וקירור של המסה במקרר למשך שעה לפחות, יגרמו לקציצות מחוברות שלא מתפרקות

עוד רגע לפני המתכון…. אני תמיד מכינה כמות גדולה יותר של בשר לקציצות כדי שיישאר במקפיא לשעת צורך. אפשר כבר להכין את הקציצות (לא מבושלות) לשים בקופסא או שקית ולמקפיא וכשצריך פשוט להוציא ישר לרוטב חמים שיתבשלו.
ואחרון חביב… קציצות זה מסוג התבשילים שאפשר בקלות להכין עם ילדים. לתת להם ללוש ולהרגיש את הבשר, לשים את התבלינים, לגרד את הבטטה ואח”כ כמובן ליצור את הקציצות. גם אם הן יוצאות קצת פחוסות. אז מה? ילדים הכי אוהבים לאכול אוכל שהם הכינו בעצמם והם הכי אוהבים להתגאות במנות שהם הצליחו להכין לבד.
עכשיו גם תראו כמה זה פשוט. לא צריך צרורות של עשבי תיבול קצוצים ובצל ופפריקה וכמון ועוד תבלינים…שתי תערובות וקצת מלח עושים את הכל העניין הזה סופר פשוט!

את כל התבלינים כמובן שאפשר לקנות בקלות בחנות האינטרנטית שלנו
ואם אתם מחפשים מתכונים נוספים קלים ופשוטים להשלים ליד או עם הקציצות, תוכלו למצוא אותם במחברת המתכונים שלי
אז מה צריך?
לקציצות:
- ½ קילו בשר טחון (אני טוחנת חזה בקר עם מכסה אנטריקוט וקצת אסאדו) חשוב שיהיה בו לפחות 15-20% שומן.
- 3-4 כפות תערובת גניש
- 1 כף תערובת הקציצות של ניסים
- 1 כפית גדושה של מלח מתובל או מלח צ’ילי
- 1 בטטה מגורדת דק
- 1/4 כוס של מי סודה קרים
לרוטב:
- 1 חב’ רסק עגבניות של MUTTI או POMI ובכל מקרה כאלה שהם נטו עגבניות. בלי משמרים וסוכרים.
- 400 גר’ עגבניות מרוסקות של MUTTI
- 1 כפית מלח גריל
- 1 כף תערובת ונציה
- 1/2-1 כוס מים
- 1 כפית סודה לשתייה
ומה עושים עם זה?
- קציצות:
פשוט: שמים את כל החומרים יחד בקערה ולשים טוב טוב. ממש כמו בצק.
מעבירים את המסה המוכנה למקרר להתגבשות לרבע שעה לפחות (כמה שיותר כמובן יותר טוב) - רוטב:
מחממים מחבת עמוקה ורחבה את רסק העגבניות והעגבניות המרוסקות, מוסיפים את התבלינים ומערבבים,
מוסיפים את המים בהדרגה. אתם רוצים לקבל מרקם שהוא בין סמיך לדליל. (לא דליל מידי, לא סמיך מידי)
מביאים לכדי רתיחה קלה, מוסיפים את הסודה לשתייה ומערבבים ומנמיכים את האש. מבשלים את הרוטב מכוסה על אש נמוכה למשך 10 -15 דקות (תלוי כמה זמן יש לכם). - זה השלב לטעום את הרוטב ולראות אם נדרשת השלמת תיבול. תפקידה של הסודה לשתייה הוא לנטרל את החמיצות (במקום סוכר או כל ממתיק אחרת שנוהגים להשתמש בו לצורך כך)
- עכשיו מכינים קציצות ומניחים בעדינות ברוטב. חשוב שהרוטב בשלב הזה לא יירתח אלא יהיה ביעבוע קל.
- מכסים ומבשלים 30 דקות על אש נמוכה.
רוצה להכין?
אלה המוצרים שעושים את הטעם, ישר מהמתכון לסל שלך
במתכון
הקציצות של ניסים
שני דברים חשובים לדעת על התערובת הנהדרת הזו: היא מצויינת בתבשילים ארוכים - קדירות, נתחים…
₪21 | 50 גרם
תערובת עשבי תיבול
תערובת ארומטית במיוחד של מבחר עשבי תיבול בשילוב בצל יבש, מתאים במיוחד לדגים, אורז, ירקות…
₪24 | 50 גרם
מלח גריל של איילת
חיברנו מלח ים עם פפריקה מעושנת ונגיעה של כמון, ויצרנו מלח שמחזיר אותנו לטעמי הגריל…
₪14 | 125 גרם
מלח מתובל של איילת
מלח ים שהוספנו לנו ארומה של עשבי תיבול: פטרוזיליה, בזיליקום, אורגנו, טימין, זרעי כוסברה, לימון…
תערובת גניש
תערובת גניש היא תערובת שמגדירה מחדש תערובות תבלינים. היא יפה, היא ריחנית, היא עשירה בטעמים,…
תערובת ונציה
תערובת ארומטית ומלאת עניין שמתאימה לקציצות, עוף וירקות שורש בתנור, בולונז ופשטידות. בניגוד לאחותה הצעירה…
₪21 | 50 גרם
תגובות
כדאי לדעת על התערובות שלנו
הכי טרי שיש
התערובות נטחנות ונארזות בסמוך למשלוח -
אין אצלנו תבלינים שעומדים על המדף
התערובות שלנו כשרות
כשרות בד"צ בית יוסף ורבנות צפון השומרון.
חלק מהמוצרים עם כשרויות מקומיות
מומלץ לאחסן במקום נגיש
כדאי לשמור את התערובות במקום שבו הן יהיו זמינות
לשימוש יומיומי
גם הקופסאות מועילות
הקופסאות אטומות לשמירה על הטריות ומתאימות
למגוון שימושים בבית



2 מחשבות על "הקציצות הכי קלות וטעימות בעולם"
היי, האם אפשר להשמיט את הבטטה או לשים משהו במקום?
אפשר בהחלט או להחליף בתפוח אדמה