- פעם ראשונה אצלנו?
זה התחיל מבשר טחון שישב במקרר וחיכה שאמצא לו ייעוד. האמת שכבר הכנתי כל כך הרבה קציצות, בולונז, המבורגרים וקבבים שממש לא התחשק לי עוד מאותו הדבר..
קצת גוגל, קצת חיבור של כמה מתכונים יחד וזה מה שיצא:
מקלובה של בשר טחון. מלמעלה הסיר היה נראה מלא באורז, כשהפכנו אותו התגלתה שכבה טעימה להפליא של בשר טחון ובאמצע. אוי, באמצע. היו עוד כמה הפתעות טעימות ממש.
כי בבישול כמו גם בחיים, לפעמים כל שצריך זה להפוך את הסיר שבו מתבשל תבשיל חיינו, וזווית הראיה תשתנה מעצמה ועולמות וטעמים חדשים יתגלו….
זו מנה שדורשת קצת הכנה מקדימה, אבל מהרגע שהרכבתם אותה, כל מה שנשאר זה לאזור קצת סבלנות בזמן שהיא מתבשלת.
אם חולף הזמן שכתבתי ועדיין יש נוזלים כשאתם פותחים את הסיר – תנו לתבשיל עוד קצת זמן עד שהכל יתאדה.
אל תמהרו להפוך. תנו לתבשיל לעמוד 10-15 דקות. הכל ינשום למקומו בשלום ואז אפשר להפוך. בזהירות.
ואחרון חביב – התבלינים. אל תעצרו על התבלינים שאני בחרתי. כל מלח מתובל או רגיל יתאים כאן. גם טאג’ין תעשה כאן עבודה מופלאה והקייג’ון בכלל יהיה פה חגיגה או אליקו, או לילו, או ונציה. בקיצור….הבנתם? תנו ליצירתיות שלכם חופש לבחור.
את כל תערובות התבלינים תמצאו אצלנו בחנות האינטרנטית, במרחק של קליק.
אז מה צריך?
- 3+4 כפות שמן זית (שמן זית או שומן בקר מזוקק עדיפים כאן)
- 1 בצל קצוץ
- 1 גזר מגורד דק
- 2 גבעולי סלרי קצוצים דק
- ½ ק”ג בשר טחון. אני משתמשת בתערובת של צלעות ומכסה אנטריקוט מה שמבטיח בשר עסיסי ושומני.
- ½ כוס יין אדום (לא חייבים)
- 1 כפית מלח גריל
- 1.5 כפית תערובת הקציצות של ניסים
- 1-2 חצילים פרוסים לפרוסות עגולות בעובי 1.5 ס”מ
- 10 עגבניות שרי חצויות או 2-3 עגבניות אדומות מוצקות פרוסות לפרוסות דקות עד כמה שאפשר
- ½ כפית המלח של סופגי
- 1 כף שום גבישי עבה
- 1.5 כוסות אורז יסמין לבן
- 3 כוסות מים חמים
- 1 כפית המלח של סופגי
- 1 כפית תערובת טאג’ין
ומה עושים עם זה?
- מחממים תנור ל 200 מעלות
- בתבנית עם נייר אפייה, מסדרים את פרוסות החצילים והעגבניות, מפזרים מעל את המלח של סופגי ומזלפים 4 כפות שמן זית
- מכניסים לתנור וצולים כ 30 דקות (אחרי 15 דקות כדאי להפוך את החצילים).
- בנתיים בסיר רחב עם עומק מחממים 3 כפות שמן, מטגנים בצל קצוץ, גזר מגורד דק וסלרי קצוץ דק
- מוסיפים את הבשר טחון ומטגנים עד שמעט השחים, מוסיפים את היין האדום (לא חובה) ומבשלים עד שהיין והנוזלים מצטמצמים לגמרי.
- מתבלים במלח גריל, ותערובת הקציצות של ניסים. ומערבבים ונותנים לבשר להטגן עוד 5 דקות.
- מהדקים את הבשר הטחון לשכבה אחידה בתחתית הסיר, מסדרים מעל את פרוסות החציל, מעליהם מסדרים פרוסות דקות של עגבניה
ומפזרים את השום הגבישי - מעל כל היופי הזה מסדרים שכבה מ 1.5 כוסות אורז בסמטי (לא מבושל) ומהדקים.
- מערבבים 3 כוסות מים עם המלח של סופגי ותערובת טאג’ין, שופכים מעל האורז, (לא מערבבים!!) מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים על אש נמוכה למשך 25 דקות.
ועכשיו….תניחו לזה לעמוד לפחות 15 דקות, ואז תהפכו למגש עגול
רוצה להכין?
אלה המוצרים שעושים את הטעם, ישר מהמתכון לסל שלך
במתכון
הקציצות של ניסים
שני דברים חשובים לדעת על התערובת הנהדרת הזו: היא מצויינת בתבשילים ארוכים - קדירות, נתחים…
₪21 | 50 גרם
מלח גריל של איילת
חיברנו מלח ים עם פפריקה מעושנת ונגיעה של כמון, ויצרנו מלח שמחזיר אותנו לטעמי הגריל…
₪14 | 125 גרם
כדאי לדעת על התערובות שלנו
הכי טרי שיש
התערובות נטחנות ונארזות בסמוך למשלוח -
אין אצלנו תבלינים שעומדים על המדף
התערובות שלנו כשרות
כשרות בד"צ בית יוסף ורבנות צפון השומרון.
חלק מהמוצרים עם כשרויות מקומיות
מומלץ לאחסן במקום נגיש
כדאי לשמור את התערובות במקום שבו הן יהיו זמינות
לשימוש יומיומי
גם הקופסאות מועילות
הקופסאות אטומות לשמירה על הטריות ומתאימות
למגוון שימושים בבית






