משלוחים לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 150 ש"ח, משלוח עד הבית חינם מעל 300 ש"ח

משלוחים לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 150 ש"ח, משלוח עד הבית חינם מעל 300 ש"ח

המדריך לשניצל המושלם (עם אופציה ללא גלוטן)

שיתוף

הקדמה

שירים את היד מי שלא אוהב שניצל. אין כזה. מאכל שאהוב על ילדים ומבוגרים, לצד כל תוספת, וכמעט בכל ארוחה ביום. כנשנוש, או כמנה המהירה הזאת שרוצים לתקתק מתכון ב-10 דקות ומטגנים כמה חתיכות שניצל. כמו שאתם מכירים אותי, אני כבר מצאתי אינספור שיטות וגיוונים לשניצל המסורתי ויש לי אסכולה שלמה של תיבול וציפויים.

אז הנה לפניכם מדריך השניצל השלם

בשניצל יש בסך הכל שלושה רכיבים שאפשר לשדרג במלא דרכים: נתחים של חזה עוף פרוס שבקלות אפשר להחליף לפרוסות טופו (לייבש היטב בנייר סופג לפני), סייטן ואפילו ירקות כמו קישוא פרוס וכרובית.

ביצה טרופה (בגרסה הטבעונית אפשר להמיר בקורנפלור מעורבב במעט מים למשחה חלקה)

פירורי לחם – או ציפוי שניצל ללא גלוטן.

את תערובות התבלינים שלי אפשר לשלב בכל השלבים

בעולם השניצלים יש שתי גישות מובילות. תיבול שלב הציפוי ותיבול שלב הביצה. ואני אומרת, למה לא גם וגם?

בחנות שלנו תמצאו שתי תערובות לציפוי שניצל ללא גלוטן

תערובת הציפוי המעורב – שעשויה משילוב של קוקוס טחון שדואג לקראנצ’יות, שקדים טחונים שדואגים לעטיפה ותבלינים שיוצרים את הטעם. ההמלצה שלנו היא לשים את הכמות שאתם רוצים להשתמש בה בקערה, ולחמם במיקרו לדקה – דקה וחצי. כך תבטיחו שהמעטה יהיה קראנצ’י יותר. הטעם של הקוקוס עדין וממש לא דומיננטי, השקד גם הוא לא מידי משתלט ויחד עם יוצרים שילוב מצוין ובריא יותר לציפוי שניצל ללא גלוטן. התערובת מכילה שקדים טחון, קוקוס טחון, פפריקה מעושנת, מלח, כמון, עשבי תיבול, שום.

תערובת שקדים ותבלינים לשניצל – הציפוי לשניצל נוצר כשחיפשנו תחליף לפירורי לחם למאכל שכולנו כל כך אוהבים. כל הניסיונות להשתמש בפירורי הלחם ללא גלוטן בסופר, הניבו תוצאה מאד רכה ולא טעימה. אז חקרנו, בדקנו, ניסינו וכך הגענו לשילוב של שקדים טחונים עם תבלינים, שהופכים את השניצל לפריך, טעים עם תוספת טעם אגוזית. בתערובת השקדים יש שקד טחון, פפריקה מעושנת, כמון ומלח.

תערובת מתובלת – למעשה, אפשר להכין ציפוי כזה לבד בבית, עם התיבול שאתם אוהבים באופן אישי ואותו להוסיף לקמח שקדים.  מה הייתי מנסה להוסיף? חגיגת פטריות טחונה או פונגי מיקס, ספייסי עדנה, או את אחד מהמלחים המתובלים ביחד עם חגיגה ירוקה. ואפשר כמובן להוסיף את כל התבלינים והתערובות לפירורי לחם רגילים או ביתיים (קחו לחם ישן או חלה, קלו אותם בתנור עד שהם זהובים יפה ויבשים וטחנו במעבד מזון).

טיפ חשוב: כדי שציפוי השקדים ייתפס היטב על השניצל שאתם מטגנים או אופים, כדאי להשרות את חזה העוף בבלילת ביצה מתובלת למשך שעה לפחות (אפשר גם יותר) לפני הטיגון.

אז למה לתבל את הביצה?

תיבול בשלב הביצה יכול לתת אפקט שונה לגמרי. בניגוד לציפוי שנחשף ישירות לטיגון והשמן הרותח, התבלינים שבביצה יכולים להעניק לנו אפקט אחר, של טעם עמוק יותר. בייחוד אם יש לכם זמן להשרות את השניצלים לפני הציפוי.

בביצה אני אוהבת לשלב תבלינים שיכולים לתת לשניצל טעם עמוק יותר. למשל אבקת בצל טחונה, תערובת הציידים או עשבי תיבול.

ועכשיו לטיגון

את השניצלים נטגן בשמן חצי עמוק (עד מחצית מגובה השניצל) ורותח, אבל חשוב להקפיד שהוא לא יהיה חם מדי וישרוף את הציפוי. לכן נחמם את המחבת על להבה גדולה ורגע לפני הנחת השניצל הראשון, ננמיך מעט את העוצמה. חשוב להקפיד לטגן בכל פעם רק שניים שלושה שניצלים ולא יותר. בין לבין שימו לב שיש מספיק שמן. לאחר שהוצאתם את השניצלים חשוב לתת להם להתקרר על רשת צינון, כדי לשמור על ציפוי קרנצ’י ויבש.

לגבי השמן, אני מעדיפה להשתמש בשמן זית או בשמן ענבים. הכי פחות מומלץ לטגן בשמן קנולה או בכל השמנים המזוככים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם:

סל קניות
0
    0
    הסל שלך

    הסל שלך ריק כרגע

    הגיע הזמן למלא אותו (ואת הבית!) בטעמים ובריחות נפלאים
      אופן המשלוח
      מה הקופון שלך?
      חנות
      0 הטעמים המועדפים שלי
      0 פריטים עגלה
      החשבון שלי
      • הרשמה
      שכחת סיסמה? אין בעיה. מייד נשלח לך מייל שיסדר את זה
      דילוג לתוכן