משלוחים לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 150 ש"ח, משלוח עד הבית חינם מעל 300 ש"ח

משלוחים לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 150 ש"ח, משלוח עד הבית חינם מעל 300 ש"ח

איך מבשלים ומתבלים באופן חופשי

שיתוף

הקדמה

אתם יודעים מה אומרים על ההבדל בין אפייה ובישול?

באפייה הכל כימיה, וחשוב לעבוד עם מתכונים מסודרים ולהיצמד להוראות כדי לגרום לקסם אבקת האפייה לעבוד. בבישול לעומת זאת, אנחנו הרבה יותר חופשיים, ולפעמים דווקא האלתורים הכי גדולים יכולים להביא לתוצאות הכי טעימות.

תערובות התבלינים שלנו, וכל מוצרי החנות, הם בדיוק המוצרים האלה שכל בשלן חובב ייהנה מהם, כי הם משדרגים ומוסיפים תמיד. הרי כבר אלפי שנים שבני אדם מנסים להוסיף תבלינים שונים למאכלים שלהם. ויש מטבחים שמבוססים על תיבול נדיב ומגוון.

אבל יש לא מעט אנשים, שדווקא היעדר הגבול הזה לפעמים מלחיץ אותם. כי איך הם ידעו שחגיגה ירוקה תוסיף לאורז את הטאץ’ הירוק נכון? ומה אם לילו ספייס לא מתאים לנתחים של עוף (הוא מתאים מאוד, אגב)?

אז הנה הנה, הכללים, הטיפים והמחשבות שלי על בישול חופשי, מאולתר ומחוץ לקופסה. שאגב, עכשיו בתקופת החגים, כשיש לנו כל כך הרבה ארוחות חג משפחתיות, הוא נחוץ מתמיד.

לכל מנה יש גרסה יותר טובה

במשפט הזה אני רוצה לומר, אתם יודעים להכין מנה אחת בסיסית וטובה? מצוין, אתם כבר בחצי הדרך.

כדי לבשל טעים לפעמים רק צריך לשדרג את המנות הקיימות. במקום להכין פתיתים בגרסה הישנה והטובה שחיכתה לכם בסיום בית הספר (תנו לי לנחש: בצל מטוגן, מרק עוף באבקה ושמן קנולה).

שדרגו את חומרי הגלם במנה: במקום שמן קנולה הוסיפו שמן זית, במקום מרק עוף הוסיפו אבקת בצל, חגיגת פטריות, סמוקי או ספייסי לילו. במוצרים בסיסיים כמו אורז או פתיתים ואפילו פסטה, כל תבלין שתוסיפו רק יעצים את המנה שאין לה טעמים עזים באופן עצמאי.

הסוד הוא באיזון

מספיק רק חוטים בודדים של זעפרן, התבלין הטעים והיקר בעולם, כדי לתבל סיר שלם של אורז.

אם תוסיפו יותר מדי, טעמו של הזעפרן יהפוך למריר ויקלקל את המנה. איזון הוא הסוד הכי חשוב באומנות התיבול.

תמיד מומלץ להוסיף מעט בהתחלה ולבחון את הטעמים. להוסיף עוד תמיד אפשר. טיפ חשוב נוסף לגבי איזון, שימו לב האם התערובות שאתם מוסיפים למנה כוללת מלח.

אמנם התערובות שלנו לא מלוחות מספיק כדי לוותר לגמרי על מלח, אבל בהחלט משנות את המאזן. ועוד טיפ שחשוב לדעת לגבי מלח הוא שתמיד כדאי להוסיף מעט מלח לתבשיל בעוד מתבשל

יש משהו אחר מהטמעת הטעם המלח בבישול, אם תימנעו, לא משנה כמה מלח תוסיפו אחרי זה לא יספיק.

בוחרים מוצרים טובים

כאשר מראש אנחנו עובדים עם מוצרי גלם טובים, איכותיים וטריים, איכות המזון תשתפר מיד. התבלינים והתערובות שלנו, שמיוצרים בתנאי בוטיק, ללא תוספות וחומרים משמרים, עם טעימים יותר ומורגשים במזון טוב יותר בגלל האיכות.

זה תקף גם לגבי ירקות ועשבי תיבול טריים לעומת קפואים, נתחי הבשר והעוף, דגים. ומי שאכל פסטה טרייה ירגיש מיד בהבדל.

זה בסדר לפקשש

כן. זה באמת בסדר. לא תמיד הכל יוצא טעים, לפעמים דברים מתקלקלים. אבל זה לא אומר שאי אפשר לנסות שוב. בסופו של דבר, אנחנו לומדים גם מההצלחות וגם מהכישלונות שלנו.

ללמוד מאחרים

ובהמשך לסעיף הקודם, תמיד אפשר ללמוד מאחרים. כלומר, מאיתנו, קהילת התבלינים של איילת. יותר מ-17 אלף מתבלות ומתבלים שכבר יודעים, מכירים וממש אוהבים לפרסם את המתכונים והרעיונות שלהם.

עבורי, הם כר פורה של שימושים מדהימים לתערובות שלי ואני בטוחה שגם אתם תמצאו שם אינספור מתכונים נפלאים.

בשורה התחתונה לבשל, ולבשל מקורי בפרט, זה עניין של ניסוי וטעייה, תרגול שוטף והכי חשוב אהבה ותשוקה לאוכל טעים. אל תפחדו לנסות, מקסימום זה יצליח.

ופה, יש עוד כתבה על אומנות התיבול שכדאי להכיר

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם:

סל קניות
0
    0
    הסל שלך

    הסל שלך ריק כרגע

    הגיע הזמן למלא אותו (ואת הבית!) בטעמים ובריחות נפלאים
      אופן המשלוח
      מה הקופון שלך?
      חנות
      0 הטעמים המועדפים שלי
      0 פריטים עגלה
      החשבון שלי
      • הרשמה
      שכחת סיסמה? אין בעיה. מייד נשלח לך מייל שיסדר את זה
      דילוג לתוכן